Povezovanje področja gibanja z drugimi dejavnostmi v vrtcu je eno temeljnih načel kurikula za vrtce. Pri tem je najbolj smiselno, da otrok na svet gleda celostno. Za predšolske otroke je učenje ob aktivaciji celotnega telesa tudi najbolj naravno in učinkovito. Najbolj smiselno je povezave iskati takrat, ko gibanje telesa vključimo v druge dejavnosti tako, da je vsebinsko povezano s projektom, z njegovim osrednjim motom in sporočilom. Tako bomo dosegli, da bodo otroci sposobni večjih telesnih naporov, ne da bi sami to sploh opazili in se tega zavedali.
Eno od načel uresničevanja ciljev kurikuluma za vrtce je načelo horizontalne povezanosti:
Ker hočemo, da se otrok čim bolj celostno razvija, vedno bolj prihaja v ospredje potreba po medpodročnem povezovanju. Tukaj ima športna vzgoja ogromne možnosti, ki pa so še nažalost pretežno neizkoriščene. Medpodročne povezave so lahko večstranske, takrat se povezuje več področij. Udejanjanje medpodročnih povezav pri predšolskih otrocih je odvisno od učiteljevega znanja, usposobljenosti, zagona do dela in ustvarjalnosti.
Proces učenja pojmujemo v najširšem smislu kot razvojno učenje, pod katerim razumemo medsebojno zorenje in pridobivanje izkušenj. Učenje z gibanjem ni le pridobivanje gibalnih spretnosti in razvijanje gibalnih sposobnosti. V povezavi z vsemi vzgojnimi področji z gibanjem spodbujamo otrokov emocionalni, intelektualni in socialni razvoj.
Z gibalnimi dejavnostmi otrok razvija naslednje psihofizične sposobnosti in lastnosti:
Tina Hanžič
Diplomirana kineziologinja