Oblike dela pri izvajanju športnih aktivnosti v vrtcu

Oblike dela pri izvajanju športnih aktivnosti v vrtcu

  • 01.05.2018
  • Videmšek in Pišot (2007) sta opredelila organizacijske oblike pri izvajanju gibalnih oziroma športnih aktivnosti v vrtcu in povedala, da so le te v vrtcu zelo raznolike. Vse pa imajo skupno vsebino - gibanje otrok. Dejavnosti, ki sta jih opredelila so naslednje.

1. Jutranja gimnastika

Izvaja se pred zajtrkom, ko se zberejo vsi otroci. Ura gimnastike se začne z uvodnim ogrevanjem in gimnastičnimi vajami po katerih lahko izvedemo nekaj štafetnih ali drugih zabavnih iger. Čas trajanja aktivnosti je približno 10 minut.

2. Gibalni odmor

Omogočimo ga otrokom, če opazimo, da so postali nemirni in nezbrani. Gibalni odmor lahko predstavlja gibalne aktivnosti na prostem, v primeru slabega vremena pa aktivnosti v zaprtih prostorih. Gibalne aktivnosti morajo biti otrokom znane in zanimive, trajajo pa naj nekje od 10 do 15 minut.

3. Vadbena ura

Vadbena ura predstavlja temeljno obliko športne vzgoje v vrtcih. Čas trajanja vadbene ure pa lahko variira, saj je odvisen od številnih dejavnikov.  Pri najmlajših otrocih je tako vadbena ura neprimerno daljša. To je mogoče izvesti le ob ustreznih materialnih razmerah, pomembna pa je tudi ustvarjalnost vzgojitelja, ki organizira gibalne dejavnosti oziroma aktivnosti za otroke.

4. Gibalna minuta

Gibalna minuta predstavlja nekajminutno gibalno sprostitev otrok. Podobno kot gibalni odmor, tudi gibalno minuto organiziramo, ko opazimo, da so otroci nezbrani in nemirni. Takrat je najbolje, da delo prekinemo in otrokom podamo nekaj gibalnih nalog, s katerimi jih razgibamo in posledično sprostimo.

5. Sprehod

Sprehod načrtujemo trikrat do štirikrat na teden. Najbolj ga priporočamo v vrtcih, saj ponavadi nimajo možnosti igranja na zunanjih igriščih. Dolžina in čas sprehoda sta odvisna od postavljenih ciljev, starosti otrok, trenutnega razpoloženja in vremenskih razmer.

6. Izlet

Glavna prednost izleta je, da so otroci lahko na svežem zraku. Izlet lahko organiziramo tako, da v celoti temelji na hoji ali pa kombiniramo s prevozom.

7. Vadba na trim stezi

Pred izvedbo je potrebno otrokom povedati, da si ogledajo skice gibalnih nalog in vaje skupaj z učiteljem. Vaje potem izvedejo pod nadzorom.

8. Aktivnost po želji otrok

To so dejavnosti, pri katerih otroci lahko izrazijo svoje želje, oziroma svoje trenutne nagibe, kar jim je v danem trenutku najbolj privlačno. Priporočljivo je, da otroku damo na voljo tudi veliko pripomočkov.

9. Športno dopoldne ali popoldne

Za to potrebujemo ustrezno vsebinsko pripravo. Potrebno je določiti število sodelujočih otrok, jih razdeliti v skupine, določiti prostor za vadbo, prostorsko razdeliti otroke, pripraviti športne rekvizite in urnik vadbe. V športno popoldne so lahko vključeni tudi starši.

10. Tečaji

Tečaji so oblika aktivnosti, ki so namenjeni spoznavanju ali utrjevanju določene športne dejavnosti (tečaj plavanja, borilnih veščin, smučanja,..). Pri tečajih se srečamo s strnjenim časom dela, kar ugodno vpliva na pridobivanje gibalnega znanja.

11. Letovanje ali zimovanje

Otroci brez spremstva staršev za nekaj dni odidejo v kraj, kjer se seznanijo z različnimi gibalnimi oziroma športnimi dejavnostmi. Cilj je predvsem vračanje k naravi.

12. Javni nastop

Javni nastop je prireditev, kjer prikažemo športne dejavnosti in dosežke na športnem področju. Prireditev je lahko namenjena staršem ali širši javnosti, traja pa naj ne več kot 40 minut.

 

Vir:

Videmšek, M. in Pišot, R. (2007). Šport za najmlajše. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.

 

Tina Hanžič

Diplomirana kineziologinja