Ker alkohol ni mleko

Ker alkohol ni mleko

  • 20.11.2019
  • Štiri največje mreže na področju preprečevanja zasvojenosti v Sloveniji, Preventivna platforma, NVO varujejo naše zdravje, Mreža 25x25 ter Mladinska zveza Brez izgovora Slovenija, ki so se pred nedavnim združile v Združenju za kronične nenalezljive bolezni, so javno predstavile spletno stran www.keralkoholnimleko.si, ki je namenjena zbiranju podpore odločnejšim ukrepom na področju alkohola pri nas.

Od junija dalje je sicer istoimenska kampanja ozaveščala javnost o pomenu neponujanja alkohola otrokom in mladostnikom ter je na družbenih omrežjih do danes zbrala že preko 3 tisoč podpornikov.

Koordinator kampanje, Jan Peloza, je ob tem povedal: »Kampanja je nastala kot odgovor na dejstvo, da se Slovenija uvršča v sam svetovni vrh po porabi alkohola za osebe starejše od 15 let. Kljub temu, da 6 od 10 slovenskih sedmošolcev do alkohola pride doma, verjamemo da so starši in stari starši le del problema, težava pa je predvsem vsesplošna sprejetost alkohola – od dostopnosti na vsakem koraku, zelo nizkih cen, oglasov, ki ciljajo na vse mlajše osebe, do alarmantno nizkega upoštevanja zakona o prepovedi prodaje alkohola mladoletnim. Skoraj polovica otrok, ki prične piti v osnovnošolskih letih, od njega postane zasvojena, zasvojenost pa se lahko razvije že po enem letu. Zato danes uradno lansiramo kampanjo zbiranja podpisov za uvedbo celostnih ukrepov na področju alkoholne politike pri nas, kar pa ne pomeni, da mora na tej točki ukrepati samo država. Veliko lahko pri tem storijo tudi npr. gostinci, prodajalci, starši, oglaševalci, zdravniki, nevladne organizacije, stari starši, medicinske sestre, učitelji, predvsem pa znane osebnosti in vplivneži.«

Socialno-marketinška kampanja »Ker alkohol ni mleko«, ki je bila od maja letos pretežno vidna preko slovenskih družbenih omrežij, je jasno pokazala, da jemljemo pitje alkohola med slovenskimi otroki kot nekaj samo po sebi umevnega. Čeprav bodo podpisi, zbrani na naslednji povezavi, po koncu zbiranja predani Ministru za zdravje, ki je končno odgovoren za pripravo zakonodajnih ukrepov na tem področju, se pobudniki kampanje zavzemajo za začetek dialoga tudi z različnimi interesnimi združenji, ki bi lahko alarmantno situacijo na tem področju še dodatno zajezili s svojim proaktivni delovanjem. Podpisi podpore posameznikov ter privatnih, javnih, profitnih in neprofitnih organizacij, se bodo na spletni strani kampanje zbirali do decembra letos, ko bo javnosti tudi uradno sporočen rezultat.

Več informacij o akciji je na voljo na sletni strani https://www.keralkoholnimleko.si/, kjer je moč s podpisom oddati podporo akciji in njenim ciljem.